zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elke Geisler - WaarBenJij.nu zanzibar - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elke Geisler - WaarBenJij.nu

zanzibar

Door: elkegeisler

Blijf op de hoogte en volg Elke

04 September 2010 | Tanzania, Arusha

ik, Lucy en Max zijn inmiddels al zo'n 6 dagen in zanzibar aan het genieten!
we liggen hele dagen in de zon te bakken en cocktails te driknen. als voorzorgsmaatregel hadden we zo'n 3 flessen sterke drank meegesmokkeld op de boot omdat het hier nu ramadan is en er nergens alcohol verkocht wordt op het hele eiland!
dit was achteraf een heel erg slim idee aangezien er al genoeg flessen doorheen zijn :D
de favorieten zijn Zappa (een lokale variant op sambuce in alle kleuren van de regnboog met 45% alcohol) en laten we zeggen dat het goedje zijn werk doet :D veel lol dus...

we hebben tot nu toe meerdere malen s'nachts gezwommen in de zee (ZEER aangename temperatuur) en van verlaten vissersboten gedoken...
verder weet ik vrij weinig meer van die avonden, behalve dat er heel veel is gelachen! (en dat ik goed brak was de volgende dag)...

we hebben een lokaal visrestaurantje gevonden waar ze ongelkofelijk lekker viscurry serveren, met een grote berg witte rijst ernaast voor 4000 Shilling (ongeveer 2,-), HEERLIJK en ongelofelijk goedkoop!!

de afgelopen dagen (incusief nu) is het alleen een beetje kloteweer... er hangen constant donkere grijze wolken in de lucht en het klaart pas op tegen half 2 in de middag, en dan is het meteen 35 graden!!
het regent iedere ochtend pijpenstelen, en dan wel zo hard dat je je haar kan uitwringen!!
s'nachts kun je de hele nacht in je bikini rondhupsen, want echt koud word het niet!

2 dagen geleden heb ik een heerlijke massage en pedicure gehad voor 15000 shilling ((7,50) en die duurde 2 uur!! het was het geld iig dubbel en dwars waard!!

ik en Lucy liggen hele dagen te bakken in de zon (en uit te rotten) en Max zien we af en toe eens rondhupsen op jacht naar nieuwe slachtoffers die hij kan veroveren... sinds zijn vriendin in duitsland heeft aangekondigd dat ze maar beter een break kunnen nemen, heeft hij alles wat los en vast zit uitgeprobeerd en ze ook weer even gemakkelijk gedumpt... ik kan me alleen (persoonlijk) niet voor kunnen stellen wat al die dames is hem zien, want ik heb nog NOOIT in mn leven zo'n onvolwassen zak gekend! (waar je overigens wel mee kan lachen hoor!!) Ach... ik laat hem lekker zn gang gaan... hij komt zichzelf nog wel eens tegen....

we slapen met zn 3e in een dormitory waar in totaal 7 bedden staan. de rest van de bedden worden bezet door 2 meiden en een jongen uit engeland. de jongen hebben we eergister strondbezopen van het strand naar de kamer gezeuld, want hij was zo ver weg dat hij niet meer wist waar zn kop of zn kont zat!!
de 2 meiden zijn super gezellig en iedere avond breken we de boel weer af!
verder ligt er nog een ander meisje naast me, maar ze heeft in de afgelopen 4 dagen nog geen woord tegen me gezegd...

we hebben besloten om een extra nacht in KEndwa te blijven, want er schijnt hier vanavond een super groot feest te zijn (DJ, Entertainment en cocktails!) ben zeer benieuwd...
morgen gaan we naar Nungwi...


al met al, ben ik volop aan het genieten van de low-budget vakantiegevoel op zanzibar, maar helaas over een volle week al weer werken in het ziekenhuis! en het is dan nog maar 1,5 maand en dan ben ik weer thuis en kan ik jullie allemaal weer zien!!
MISS U ALL!!!!

  • 07 September 2010 - 12:28

    "Oom Joep" Landgraaf:

    Beste Elke,

    wat een reis en wat een ervaringen !! geef je ogen goed de kost, en maak goede basis-kontakten in je beroeps- en vriendschap ervarin-gen; die komen later altijd van pas.
    veel succes met de verdere stage en een groet uit Landgraaf, Nederland. (Oom) Joep.

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Elke Afrika

Recente Reisverslagen:

11 Oktober 2010

het is bijna zo ver!

20 September 2010

onzinnig

16 September 2010

nog 34 daagjes!!

04 September 2010

zanzibar deel 2

04 September 2010

zanzibar
Elke

mijn 'verslag' vanuit Tanzania!

Actief sinds 08 Juli 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 8923

Voorgaande reizen:

09 Juli 2010 - 21 Oktober 2010

Elke Afrika

Landen bezocht: