zanzibar deel 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elke Geisler - WaarBenJij.nu zanzibar deel 2 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Elke Geisler - WaarBenJij.nu

zanzibar deel 2

Door: elkegeisler

Blijf op de hoogte en volg Elke

04 September 2010 | Tanzania, Arusha

we hebben die avond in Kendwa ongelofelijk veel lol gehad!! er was een animatieteam die allemaal maffe afrikaanse dansen deden, en wij natuurlijk mee lopen dansen!! toen kwam er een python (met dichtgetape-te mond) en die mocht iedereen om zn nek leggen... ik bleef lekker op een aangename afstand overigens...
die avond is er alleen wel het een en ander gestolen van iedereen... 2 camera's en 2 paar slippers... ach... this is Africa!

toen we daarna naar Nungwi zijn gegaan zijn we helemaal op low-budget tour gegaan... iedere maaltijd bestond uit chips mayay (frietjes in een pan en daaroverheen een omelet bakken, dus je hebt een soort friet-omelet => PERFECT HANGOVER-VOEDSEL!!)) want dit was maar 2000 shilling! (1 euro)

ik vond het dorp er maar een beetje triestig uitzien, en je mocht nergens op straat roken, drinken., eten of lachen want het was ramadan... maffe moslims... (sorry :D)

de laatste 2 dagen ben ik heel ziek geweest (denk een combinatie van het super-de-luxe voedsel en de lokale alcohol) dus heb van Nungwi niet veel meegekregen...

de terugreis was een grote hel!!
de ferrie-tocht om 7 uur s'ochtends was over een hele ruwe zee, en ik heb bekant alles ondergekotst (STOMME ZEEZIEKTE!!!) enn daarna zijn we in een verschrikkelijk onrustig busstation in Dar Es Salaam gedumpt, en iedereen trekt daar aan je tassen en proberen je allemaal in hun bus te krijgen... we zijn dus vervolgens in een bus gedumpt, wat een lokale variant was op de dallah-dallah-... dit was de meest beroerde busmaatschappij, die in nederland niet eens zou mogen rijden!!
we konden niet eens fatsoenlijk in een stoeltje zitten (want mzungu's als ik en max zijn gewoon te groot voor afrika), en hebben 25000 shilling betaald PLUS 5000 shilling voor de tassen (als securitie zeiden ze...) nou, achteraf heb ik dus te horen gekregen dat deze bussen maar 15000 shilling kosten en dat er nooit geld gevraagd wordt voor tassen... en in deze bus hebben we 10,5 uur moeten zitten!!! REGELRECHTE HEL DUS!!!

inmiddels goed en wel thuis en al 2,5 uur de was gedaan... ik zou een moord doen voor een wasmachine... maar die is er nou eenmaal niet... helaas pindakaas...

toedels iedereen!!

• 15 Oktober 2010 - 09:16

Dree:

hahaha dat vind ik nou leuk jou horen te zeggen dat je een moord zou doen voor een wasmachine!!!!